Kijk op de pagina meenemen naar uw afspraak voor informatie over wat u mee moet nemen. Bekijk ook onze informatiepagina's over onze locaties en hoe u zich kunt voorbereiden op een gesprek met de arts.
Hier vindt u uw
patiëntenportaal
Wilt u een afspraak maken voor een onderzoek, een behandeling of een bezoek aan een arts? Of wilt u uw afspraak aanpassen, verzetten of afzeggen? Op deze pagina leest u hoe u dit gemakkelijk kunt doen.
Wilt u de volgende gegevens bij de hand houden voor het maken of wijzigen van uw afspraak:
Bent u recent verhuisd of wijzigt er iets anders in uw leven? Dan is het belangrijk dat u deze wijziging aan ons doorgeeft. Dit kan telefonisch tijdens het maken/wijzigen van uw afspraak of via ons online formulier.
Dan kunt u rechtstreeks naar het betreffende specialisme of de (onderzoeks)afdeling bellen voor een afspraak. Zie hiervoor het overzicht met de afspraaknummers per specialisme.
Belt u dan eerst uw verwijzer. De meest voorkomende verwijzers zijn:
Wilt u weten welke verwijzers nog meer geaccepteerd worden? Neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar. Gaat u zonder doorverwijzing naar de specialist? Dan moet u uw bezoek of behandeling zelf betalen.
U kunt tijdens werkdagen met ons bellen om een afspraak te maken. De telefoonnummers vindt u via het overzicht met de afspraaknummers per specialisme. Het is geen probleem als u liever wordt geholpen door een vrouwelijke of een mannelijke arts. Als u dit aangeeft wanneer u een afspraak maakt, dan houden we hier rekening mee.
Heeft u een niet-medische vraag? Bekijk dan onze pagina met veelgestelde vragen of bel het algemene telefoonnummer: (0182) 50 50 50. Ook kunt u uw vraag stellen via het online vragenformulier.
Uw huisarts kan u ook verwijzen met ZorgDomein. De huisarts informeert u over de wachttijd en wat u kunt verwachten van de afspraak. U heeft samen met uw verwijzer bewust gekozen voor een behandeling of onderzoek in het Groene Hart Ziekenhuis. Van de huisarts ontvangt u een informatiefolder en een afspraakbericht waarop duidelijk staat aangegeven hoe de afspraak in het Groene Hart Ziekenhuis kan worden gemaakt.
Kijk op de pagina meenemen naar uw afspraak voor informatie over wat u mee moet nemen. Bekijk ook onze informatiepagina's over onze locaties en hoe u zich kunt voorbereiden op een gesprek met de arts.
Wij behouden ons het recht voor u de kosten in rekening te brengen, als u uw afspraak niet ten minste 24 uur van te voren afzegt.
Wilt u het ons melden wanneer u het afgelopen jaar in een ziekenhuis in het buitenland hebt gelegen. Mogelijk bent u besmet met de MRSA-bacterie. Deze zogenaamde ziekenhuisbacterie is resistent tegen antibiotica. Verspreiding van deze bacterie in ons ziekenhuis willen wij daarom voorkomen door op het juiste moment gepaste maatregelen te nemen.
Bent u gewend om thuis een andere taal te spreken dan het Nederlands? Misschien wilt u dan liever in uw eigen taal met artsen en verpleegkundigen spreken. In ons ziekenhuis kunt u gebruikmaken van de Tolkentelefoon.
Bent u doof of slechthorend en heeft u voor uw gesprek met de arts of verpleegkundige een doventolk nodig? Wij raden u aan via Tolknet zelf een tolk te regelen, voordat u naar het ziekenhuis komt. Doet u dit zelf, dan hoeft u geen kosten te betalen. Terwijl als het ziekenhuis dit regelt, dan moeten er aanmeldings- en tolkkosten worden betaald. Als er sprake is van een spoedgeval regelt het ziekenhuis uiteraard een tolk.