Hier vindt u uw
patiëntenportaal
De verwijzing krijgt vervolgens één van deze drie labels:
- Verwijzing terecht of patiënt terugverwezen naar de huisarts (met uitleg en advies)
In het geval van een terugverwijzing neemt de medisch specialist uiteraard telefonisch contact op om dit en het daarbij behorende advies te bespreken. Bij geen gehoor wordt per digitale brief gecommuniceerd. - Termijn waarop de afspraak moet plaatsvinden (regulier of kortere termijn)
- Voorbereidende onderzoeken
Indien voorbereidende onderzoeken worden geadviseerd, dan plant het Klant Contact Centrum of de desbetreffende polikliniek deze in op het moment dat de patiënt een afspraak maakt.
Inlichten patiënten
Het zou fijn zijn als u mondeling de patiënt bij een doorverwijzing naar KNO op de hoogte wil stellen dat de verwijzing gescreend wordt en dat hierdoor pas na een aantal dagen eventueel de afspraak gemaakt kan worden. Ook is het prettig als de patiënt op de hoogte is van de mogelijke uitkomsten van de screening (zoals hierboven beschreven) en dat de wachttijd tot de afspraak door de specialist bepaald wordt.
Waarom doen we dit?
Het screenen van verwijzingen moet helpen om direct de juiste zorg op de juiste plek te leveren. Daarnaast komt de patiënt pas na voorbereidende onderzoeken op consult, wat leidt tot een vermindering in het aantal (herhaal)consulten. Dit is uiteraard prettig voor de patiënt en zorgt ervoor dat we efficiënter werken. Het leidt hopelijk ook tot een lagere wachttijd, zodat we sneller meer patiënten kunnen helpen.